Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Què és el cross-selling i com implementar-ho?

27 de setembre de 2022

Augmentar les vendes és lobjectiu principal de tots els comerços. En aquest post t'expliquem com implementar una estratègia de cross-selling per optimitzar els resultats del teu e-commerce, aconseguint assolir aquest important objectiu. Continua llegint!

Sabies que, segons dades de Forrester, implementar estratègies com el cross-selling o el upselling poden ajudar a incrementar els beneficis del teu e-commerce fins a un 30%? Totes dues són eines que no gaires coneixen, però entenent què són i quins passos has de seguir per implementar-les podràs impulsar l'estratègia de vendes del teu comerç.

El cross-selling és una de les estratègies que incentiven la venda de productes extra i ajuda a obtenir més ingressos dels clients ja existents. La clau és oferir el producte o servei adequat per a cada client en el moment indicat. En vols saber més? T'expliquem tot sobre el cross-selling i com implementar-ho!

Què és el cross-selling?

El cross-selling, també conegut com a venda creuada, és una tècnica que ajuda a incrementar el valor mitjà del tiquet de compra. Consisteix a recomanar al client diferents productes o serveis que poden estar relacionats o que, d'alguna manera, complementen els productes que ja teniu a la cistella.

És important que els productes recomanats tinguin sentit i aportin valor al client, ja que un mal suggeriment pot tenir l'efecte contrari i empitjorar l'experiència de l'usuari al teu e-commerce.

Coneix les necessitats dels teus clients per poder oferir alternatives que les satisfacin

Un exemple daquest tipus destratègia de venda seria recomanar una funda o pilotes de pàdel a un usuari que està a punt de comprar una raqueta de pàdel en un e-commerce.

Quins són els avantatges del cross-selling per a un e-commerce?

  • Milloreu l'experiència de l'usuari. Una bona recomanació de productes complementaris que satisfacin les necessitats de l'usuari pot aportar un gran valor a l'experiència del client en la compra al teu e-commerce.
  • Incrementa les vendes totals. Implementant el cross-selling no només augmentes el valor mitjà del tiquet de compra del teu e-commerce, sinó que també incrementes el nombre de productes venuts i per tant els ingressos.
  • Fidelitza els clients. Aquesta pràctica t'ajuda a consolidar la relació amb el client i que, si ofereixes serveis complementaris personalitzats, reforces la connexió amb el teu consumidor.

Quins passos has de seguir per fer un bon cross-selling?

Com hem comentat anteriorment, és important fer aquesta pràctica de manera correcta per no perjudicar l'experiència de l'usuari al teu e-commerce. A continuació, us proposem quatre passos que podeu seguir per implementar amb èxit una estratègia de venda creuada.

  • Estudia i coneix els teus clients. Analitza les dades sobre els usuaris que compren al teu e-commerce per poder realitzar recomanacions personalitzades.
  • Ofereix solucions als vostres problemes. Recomana productes que suposin una solució a un problema o satisfacin les seves necessitats, sempre buscant aportar-los valor amb el suggeriment.
  • Presenta els preus de manera transparent. Proporciona un desglossament de preus per evitar confusions i garantir la transparència durant el procés de compra.
  • Analitza, prova i millora les recomanacions. És important entendre quines combinacions de productes són les que millor funcionen i quines no, per saber què millorar i què mantenir.

Upselling i cross-selling, és el mateix?

Ara que ja coneixes les claus del cross-selling, coneixerem les semblances i diferències amb l'estratègia upselling. L'estratègia upselling també vol augmentar el valor mitjà del tiquet de compra dels clients. Tot i així, per aconseguir-ho realitza recomanacions d'un producte millorat o similar al producte que el client està intentat adquirir, però de preu més elevat. Un exemple daquesta pràctica seria recomanar en un e-commerce de mòbils, un model amb més memòria RAM i bateria més duradora que el que està comprant lusuari.

Com has vist, el cross-selling és una pràctica que t'ajuda no només a millorar l'experiència dels clients al teu e-commerce, sinó que també els teus ingressos. Recorda implementar aquesta estratègia fent suggeriments que aporten valor i anar revisant-la contínuament per evitar fallades. No ho dubtis més i implementa aquesta gran estratègia que tants comerços electrònics ja fan servir.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
30.04.2024
Gemini: com la intel·ligència artificial de Google ajuda la teva pime
La intel·ligència artificial es pot posicionar, en un període breu de temps, com una de les eines més utilitzades per empreses de qualsevol mida o sector. Entre altres coses, ofereix la possibilitat d'automatitzar i fer...
+ info
30.04.2024
Comparteix els teus coneixements amb els articles de LinkedIn
Si vols conèixer una nova manera de destacar a LinkedIn, et presentem els articles. Què és un article de LinkedIn? És una publicació de més extensió que els posts habituals i que simula l'entrada...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X