Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Descobreix el fenomen de l'influencer màrqueting

23 de gener de 2024

Sabies que a Europa, actualment, hi ha més de 10 milions d'usuaris d'Instagram que són considerats influencers? En aquest post, t'ensenyarem en què consisteix l'influencer màrqueting i com el pots utilitzar per impulsar el teu negoci.

Què són els influencers?

Els influencers són creadors de contingut en plataformes digitals que compten amb un ampli nombre de seguidors, cosa que els converteix en un bon altaveu per distribuir missatges i que arribin a moltes persones.

En què consisteix l'influencer màrqueting?

L'influencer màrqueting és una estratègia que consisteix en la col·laboració entre un influencer i una empresa perquè aquesta pugui arribar a més persones i assolir alguns dels seus objectius com a negoci.

Tot i que els resultats depenen de cada campanya, el màrqueting d'influencers ha esdevingut una bona opció a l'hora de promocionar un negoci. De fet, segons u estudi, les empreses guanyen 5,78 dòlars per cadascú que inverteixen.

Quins són els beneficis?

Comptar amb una estratègia de màrqueting d'influencers pot suposar una sèrie d'avantatges per a la teva pime:

  • Credibilitat: els creadors de contingut són una font fiable dinformació per als seus seguidors. Això ajuda que sigui més fàcil atreure i convèncer els usuaris per convertir-los en clients.
  • Abast: anunciar els teus productes amb el suport d'un influencer pot permetre tenir més visibilitat i aconseguir que un gran nombre de nous usuaris coneguin la teva empresa i el que ofereixes.
  • Segmentació: triant a l'influencer adequat, potenciaràs que els teus productes arribin al teu públic objectiu sempre que els seus seguidors estiguin alineats amb els serveis que proporciones a la teva empresa.
  • Creativitat: tindràs l'oportunitat de crear anuncis diferents als que els usuaris hi estan acostumats i generar un impacte entre els seguidors. A més, pots utilitzar diferents plataformes i diversos formats com ara imatges, vídeos o àudios.

Consells per crear la teva estratègia de màrqueting d'influencers

Ara que ja saps com pot ajudar col·laborar amb un influencer per aconseguir arribar a nous consumidors i assolir els teus objectius, és el moment de descobrir com pots elaborar la teva pròpia estratègia.

  • Identifica quins són els teus objectius: abans de col·laborar amb un creador de contingut, és important que tinguis clar què vols assolir amb aquesta estratègia. Selecciona si vols aconseguir augmentar les vendes, aconseguir més seguidors als teus comptes de xarxes socials, tenir més visibilitat o generar impacte entre els consumidors.
  • Determina com és el teu públic ideal: investiga quins tipus de persones són els que tenen més possibilitats d'esdevenir els teus clients. Això us ajudarà a fer que l'estratègia sigui més efectiva i els vostres anuncis arribin a usuaris de xarxes socials que es puguin convertir en clients del vostre negoci.
  • Selecciona el pressupost: tria el tipus d'inversió que vols fer per a la campanya i l'esforç econòmic que estàs disposat a fer. Aquest pas t'ajudarà a determinar quantes persones vols arribar i el tipus de creador de contingut amb què vols col·laborar.
  • Selecciona l'influencer adequat: un cop tens clars els teus objectius, és important que triïs el creador de contingut que millor s'adapta a les teves necessitats. Tot i que el nombre de seguidors és important, el primer que has de valorar és si als seus seguidors els interessa el tipus de productes que vens al teu negoci. Per això, analitza el tipus de contingut que elaboren i l'acceptació que tenen entre els usuaris.
  • Crea contingut original: encara que pots donar-li a l'influencer tota la llibertat perquè elabori el contingut que consideri oportú, pots aportar idees o assenyalar els aspectes que consideres més rellevants a l'hora de fer l'anunci. És important que sigui contingut nou perquè cridi l'atenció dels seguidors i aconsegueixi un impacte més gran.
  • Analitzeu els resultats: monitoritzeu l'abast de la vostra col·laboració amb un influencer per saber si la campanya ha resultat efectiva i s'han aconseguit els objectius establerts. Per fer-ho, pots demanar al creador de contingut que comparteixi les mètriques de les publicacions que ha realitzat amb la teva empresa. També, pots fer servir eines d'analítica web com Google Analytics per saber quants nous usuaris has aconseguit gràcies a aquesta campanya.

T'ha resultat útil? Si vols començar a utilitzar una nova estratègia digital que t'ajudi a assolir més usuaris, apunta't a l'influencer màrqueting!

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
30.04.2024
Gemini: com la intel·ligència artificial de Google ajuda la teva pime
La intel·ligència artificial es pot posicionar, en un període breu de temps, com una de les eines més utilitzades per empreses de qualsevol mida o sector. Entre altres coses, ofereix la possibilitat d'automatitzar i fer...
+ info
30.04.2024
Comparteix els teus coneixements amb els articles de LinkedIn
Si vols conèixer una nova manera de destacar a LinkedIn, et presentem els articles. Què és un article de LinkedIn? És una publicació de més extensió que els posts habituals i que simula l'entrada...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X